białołeka
Budżet partycypacyjny na rok 2019 - trwa realizacja projektów

Ruszamy!

Rozpoczynamy 5. edycję budżetu partycypacyjnego, w której projekty zgłoszone i wybrane przez mieszkańców, zostaną wykonane w 2019 roku.

Do tej pory zrealizowaliśmy projekty wybrane w 3 edycjach - jest ich 118. W 2018 roku wykonamy kolejne 54 projekty!

Tymczasem rozpoczynamy nową edycję, w której do realizacji wejdzie zapewne kilkadziesiąt nowych pomysłów naszych mieszkańców. Na Białołęce do wydania są 4 mln złotych!

W załącznikach po lewej stronie znajduje się regulamin najnowszej edycji wypracowany w drodze konsultacji, na podstawie wyników ewaluacji, wielu maili, uwag z portali społeczościowych, warsztatów i spotkań.

CO NOWEGO W PIĄTEJ EDYCJI?

  • Spotkania otwarcia przed rozpoczęciem zgłaszania pomysłów. W każdej dzielnicy, 30 listopada 2017 roku o godz. 18:00 rozpoczną się spotkania, na których wyjaśnimy zasady budżetu partycypacyjnego oraz przedstawimy plany inwestycyjne Białołęki na najbliższe lata. Zapraszamy do sali konferencyjnej (1. piętro) w Urzędzie Dzielnicy przy ul. Modlińskiej 197.
  • Bardziej przyjazne papierowe formularze. Formularz zgłaszania projektu i karta do głosowania zawierają instrukcje oraz podpowiedzi dotyczące wypełniania poszczególnych pól.
  • Zmiany dotyczące popierania zgłaszanych projektów. Na liście poparcia projektu nadal trzeba zebrać 30 podpisów mieszkańców, ale co najmniej 15 osób musi być mieszkańcami danego obszaru (w przypadku zgłoszenia projektu o charakterze lokalnym) lub Białołęki (w przypadku zgłoszenia projektu o charakterze ogólnodzielnicowym).
  • Możliwość wyznaczenia osoby do kontaktu. Projektodawca może wyznaczyć do kontaktu z pracownikami urzędu jedną osobę spośród pozostałych projektodawców. Z tą osobą będą uzgadniane wszelkie kwestie dotyczące zgłoszonego projektu. 
  • Wprowadzanie zmian wspólnie z pracownikami urzędu. Na etapie dyskusji o pomysłach, projektodawcy będą mogli wprowadzać zmiany w zgłoszonych pomysłach razem z urzędnikiem odpowiedzialnym za weryfikację danego projektu. Nie będzie możliwe samodzielne edytowanie projektów.
  • Wymóg uzyskania co najmniej 30 głosów w głosowaniu. Realizowane będą tylko te projekty, na które zagłosowało co najmniej 30 osób, które oddały ważny głos w danym obszarze.

Szczegółowe zasady, m.in. podział Białołęki na mniejsze obszary, podział kwoty na obszary, limity kwotowe, ogólnodostępność dostępne są tutaj

HARMONOGRAM:

  • spotkania otwarcia – 30 listopada 2017 roku
  • zgłaszanie pomysłów – od 1 grudnia 2017 roku do 22 stycznia 2018 roku
  • weryfikacja zgłoszonych projektów – od 23 stycznia do 8 maja 2018 roku
  • dyskusje o pomysłach – od 26 lutego do 18 marca 2018 roku
  • odwołania i ponowna weryfikacja – od 8 maja do 25 maja 2018 roku
  • głosowanie na pomysły – od 15 czerwca do 30 czerwca 2018 roku
  • ogłoszenie wyników głosowania – do 13 lipca 2018 roku

Informacje na temat budżetu partycypacyjnego w Warszawie dostępne są również na stronie www.twojbudzet.um.warszawa.pl oraz na naszym profilu facebook'owym Budżet partycypacyjny Białołęka .

Zapraszamy też do kontaktowania się z dzielnicowymi koordynatorami ds. budżetu partycypacyjnego - Anna Rurka, tel. 22 44 38 335, e-mail:   , Joanna Pernal-Stasińska, tel. 22 44 38 333, e-mail: 

Dla osób zainteresowanych budżetem partycypacyjnym w innych miastach, zwanym też obywatelskim, podpowiadamy adresy stron internetowych, które informują o procesie:

O budżecie obywatelskim partycypacjaobywatelska.pl/

Łódź www.budzet.dlalodzi.info 

Wrocław www.wroclaw.pl/wroclawski-budzet-obywatelski 

Kraków www.krakow.pl/budzet 

Gdańsk www.gdansk.pl/budzet-obywatelski 

Gdynia https://bo.gdynia.pl/

New York City http://pbnyc.org/

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
Strony w dziale
03-122 Warszawa
ul. Modlińska 197
Telefon:
22 44 38 400
Godziny pracy:
Pon-Pt: 08:00 - 16:00
Dyżur stanowisk obsługi mieszkańców:
Pon: 16:00 - 18:00
Dyżur działalności gospodarczej:
Pon: 16:00 - 18:00
(ul. Marywilska 44, I piętro)
Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia:
Pon- Czw: 08:00 - 16:00
(ul. Milenijna 2a)